Polityka Prywatności
Wprowadzenie
Niniejszą polityką prywatności chcemy Państwa poinformować o tym, jakie rodzaje Państwa danych osobowych (zwanych dalej także w skrócie „danymi") przetwarzamy, w jakich celach i w jakim zakresie. Polityka prywatności obowiązuje dla wszystkich przeprowadzanych przez nas operacji przetwarzania danych osobowych, zarówno w ramach świadczenia naszych usług, jak i w szczególności na naszych stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych oraz w ramach zewnętrznych prezencji online, takich jak nasze profile w mediach społecznościowych (zwanych dalej łącznie „ofertą online").
Podmiot odpowiedzialny
Betreuung24 Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie 93
02-001 Warszawa
Adres e-mail: info@betreuung24.pl
Przegląd operacji przetwarzania
Poniższy przegląd podsumowuje rodzaje przetwarzanych danych i cele ich przetwarzania oraz odnosi się do osób, których to dotyczy.
Rodzaje przetwarzanych danych
- Dane zdarzeń (Facebook) („Dane zdarzeń" to dane, które np. za pośrednictwem Facebook Pixel (przez aplikacje lub w inny sposób) mogą być przez nas przekazywane do Facebook i odnoszą się do osób lub ich działań; Do danych należą np. informacje o odwiedzinach stron internetowych, interakcjach z treścią, funkcjami, instalacjach aplikacji, zakupach produktów itp.; dane zdarzeń są przetwarzane w celu tworzenia grup docelowych dla treści i informacji reklamowych (Custom Audiences); Dane zdarzeń nie zawierają rzeczywistej treści (takiej jak napisane komentarze), informacji logowania ani danych kontaktowych (czyli imion, adresów e-mail i numerów telefonów). Dane zdarzeń są usuwane przez Facebook po maksymalnie dwóch latach, a grupy docelowe utworzone z nich - wraz z usunięciem naszego konta Facebook).
- Dane podstawowe (np. imiona, adresy).
- Dane treści (np. wpisy w formularzach online).
- Dane kontaktowe (np. e-mail, numery telefonów).
- Dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu).
- Dane umowne (np. przedmiot umowy, czas trwania, kategoria klienta).
Kategorie osób, których dane dotyczą
- Partnerzy biznesowi i kontraktowi.
- Osoby zainteresowane.
- Partnerzy komunikacyjni.
- Klienci.
- Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
Cele przetwarzania
- Udostępnianie naszej oferty online i przyjazność dla użytkownika.
- Procedury biurowe i organizacyjne.
- Przeprowadzanie konkursów i zawodów.
- Opinie (np. zbieranie opinii za pomocą formularza online).
- Marketing.
- Zapytania kontaktowe i komunikacja.
- Profile z informacjami związanymi z użytkownikiem (tworzenie profili użytkowników).
- Pomiar zasięgu (np. statystyki dostępu, rozpoznawanie powracających odwiedzających).
- Świadczenie usług umownych i obsługa klienta.
- Zarządzanie i odpowiadanie na zapytania.
Podstawy prawne
Poniżej przedstawiamy przegląd podstaw prawnych RODO, na podstawie których przetwarzamy dane osobowe. Prosimy o wzięcie pod uwagę, że oprócz przepisów RODO mogą obowiązywać krajowe przepisy o ochronie danych w Państwa lub naszym kraju zamieszkania lub siedziby. Jeśli w poszczególnych przypadkach zastosowanie mają bardziej szczegółowe podstawy prawne, poinformujemy Państwa o tym w polityce prywatności.
- Zgoda - osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych w określonym celu lub celach.
- Wykonanie umowy i zapytania przedumowne - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Obowiązek prawny - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
- Prawnie uzasadnione interesy - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora lub osoby trzeciej, z wyjątkiem przypadków, gdy nad takimi interesami przeważają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych.
Krajowe przepisy o ochronie danych
W Polsce obowiązują przepisy dotyczące ochrony danych. Należy do nich w szczególności ustawa o ochronie przed nadużywaniem danych osobowych podczas przetwarzania danych (RODO) zawiera w szczególności przepisy szczególne dotyczące prawa do informacji, prawa do usunięcia, prawa sprzeciwu, przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych, przetwarzania do innych celów oraz przekazywania, a także zautomatyzowanego podejmowania decyzji w poszczególnych przypadkach, w tym profilowania.
Środki bezpieczeństwa
Zgodnie z wymogami prawnymi, uwzględniając stan techniki, koszty wdrożenia oraz rodzaj, zakres, okoliczności i cele przetwarzania, a także różne prawdopodobieństwa wystąpienia i skalę zagrożenia praw i wolności osób fizycznych, podejmujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia poziomu bezpieczeństwa odpowiadającego ryzyku.
Środki te obejmują w szczególności zapewnienie poufności, integralności i dostępności danych poprzez kontrolę fizycznego i elektronicznego dostępu do danych, a także dotyczącego ich dostępu, wprowadzania, przekazywania, zapewnienia dostępności i ich rozdzielenia. Ponadto ustanowiliśmy procedury zapewniające realizację praw osób, których dane dotyczą, usuwanie danych i reakcje na zagrożenie danych. Ponadto uwzględniamy ochronę danych osobowych już na etapie rozwoju lub wyboru sprzętu, oprogramowania oraz procedur zgodnie z zasadą ochrony danych, przez projektowanie techniczne i przez ustawienia przyjazne ochronie danych.
Szyfrowanie SSL (https)
Aby chronić dane przekazywane za pośrednictwem naszej oferty online, używamy szyfrowania SSL. Takie szyfrowane połączenia można rozpoznać po prefiksie https:// w pasku adresu przeglądarki.
Przekazywanie danych osobowych
W ramach naszego przetwarzania danych osobowych zdarza się, że dane są przekazywane innym miejscom, firmom, prawnie niezależnym jednostkom organizacyjnym lub osobom lub ujawniane im. Do odbiorców tych danych mogą należeć np. dostawcy usług zleconych do zadań IT lub dostawcy usług i treści, które są zintegrowane ze stroną internetową. W takich przypadkach przestrzegamy wymogów prawnych i zawieramy w szczególności odpowiednie umowy lub porozumienia, które służą ochronie Państwa danych, z odbiorcami Państwa danych.
Przetwarzanie danych w krajach trzecich
Jeśli przetwarzamy dane w kraju trzecim (tj. poza Unią Europejską (UE), Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG)) lub przetwarzanie odbywa się w ramach korzystania z usług stron trzecich lub ujawniania lub przekazywania danych innym osobom, miejscom lub firmom, odbywa się to tylko zgodnie z wymogami prawnymi.
Z zastrzeżeniem wyraźnej zgody lub wymaganego umownie lub prawnie przekazania, przetwarzamy lub zlecamy przetwarzanie danych tylko w krajach trzecich z uznanym poziomem ochrony danych, zobowiązaniem umownym poprzez tak zwane standardowe klauzule ochronne Komisji UE, przy istnieniu certyfikatów lub wiążących wewnętrznych przepisów o ochronie danych (strona informacyjna Komisji UE: International dimension of data protection -- European Commission).
Wykorzystanie plików cookie
Pliki cookie to pliki tekstowe, które zawierają dane z odwiedzonych stron internetowych lub domen i są przechowywane przez przeglądarkę na komputerze użytkownika. Plik cookie służy przede wszystkim do przechowywania informacji o użytkowniku podczas lub po jego wizycie w ramach oferty online. Do przechowywanych informacji mogą należeć np. ustawienia językowe na stronie internetowej, status logowania, koszyk lub miejsce, w którym oglądano film. Do pojęcia plików cookie zaliczamy również inne technologie, które spełniają te same funkcje co pliki cookie (np. gdy informacje o użytkownikach są przechowywane za pomocą pseudonimowych identyfikatorów online, zwanych także „identyfikatorami użytkowników").
Rozróżnia się następujące typy plików cookie i funkcje:
- Pliki cookie tymczasowe (także: session lub sesyjne): Pliki cookie tymczasowe są usuwane najpóźniej po tym, jak użytkownik opuści ofertę online i zamknie przeglądarkę.
- Pliki cookie trwałe: Pliki cookie trwałe pozostają zapisane nawet po zamknięciu przeglądarki. W ten sposób może być zapisany np. status logowania lub preferowane treści mogą być wyświetlane bezpośrednio, gdy użytkownik ponownie odwiedzi stronę internetową. Podobnie zainteresowania użytkowników, które są używane do pomiaru zasięgu lub celów marketingowych, mogą być przechowywane w takim pliku cookie.
- Pliki cookie pierwszej strony: Pliki cookie pierwszej strony są ustawiane przez nas samych.
- Pliki cookie stron trzecich (także: pliki cookie zewnętrzne): Pliki cookie stron trzecich są używane głównie przez reklamodawców (tzw. strony trzecie) do przetwarzania informacji o użytkownikach.
- Niezbędne (także: podstawowe lub bezwzględnie wymagane) pliki cookie: Pliki cookie mogą być bezwzględnie wymagane do działania strony internetowej (np. do zapisywania loginów lub innych danych wejściowych użytkowników lub ze względów bezpieczeństwa).
- Pliki cookie statystyczne, marketingowe i personalizacyjne: Ponadto pliki cookie są zwykle używane również w ramach pomiaru zasięgu oraz wtedy, gdy zainteresowania użytkownika lub jego zachowanie (np. oglądanie określonych treści, korzystanie z funkcji itp.) są przechowywane w profilu użytkownika na poszczególnych stronach internetowych. Takie profile służą do pokazywania użytkownikom np. treści, które odpowiadają ich potencjalnym zainteresowaniom. Ten proces jest również nazywany „śledzeniem", tj. śledzeniem potencjalnych zainteresowań użytkowników. Jeśli używamy plików cookie lub technologii „śledzących", informujemy Państwa o tym osobno w naszej polityce prywatności lub w ramach uzyskiwania zgody.
Uwagi dotyczące podstaw prawnych
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane osobowe za pomocą plików cookie, zależy od tego, czy prosimy Państwa o zgodę. Jeśli tak jest i wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z plików cookie, podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest wyrażona zgoda. W przeciwnym razie dane przetwarzane za pomocą plików cookie są przetwarzane na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów (np. w biznesowym prowadzeniu naszej oferty online i jej ulepszaniu) lub, jeśli korzystanie z plików cookie jest wymagane do wypełnienia naszych zobowiązań umownych.
Czas przechowywania: Jeśli nie przekazujemy Państwu wyraźnych informacji o czasie przechowywania trwałych plików cookie (np. w ramach tzw. cookie opt-in), prosimy o założenie, że czas przechowywania może wynosić do dwóch lat.
Ogólne uwagi dotyczące odwołania i sprzeciwu (Opt-Out): W zależności od tego, czy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody czy prawnego zezwolenia, mają Państwo w każdej chwili możliwość odwołania udzielonej zgody lub sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych przez technologie cookie (łącznie nazywane „Opt-Out"). Można Państwo wyrazić swój sprzeciw najpierw za pomocą ustawień przeglądarki, np. wyłączając korzystanie z plików cookie (co może jednak ograniczyć funkcjonalność naszej oferty online). Sprzeciw wobec używania plików cookie do celów marketingu online można również wyrazić za pomocą różnych usług, szczególnie w przypadku śledzenia, poprzez strony internetowe https://optout.aboutads.info i https://www.youronlinechoices.com/. Ponadto mogą Państwo otrzymać dalsze wskazówki dotyczące sprzeciwu w ramach informacji o używanych dostawcach usług i plikach cookie.
Przetwarzanie danych cookie na podstawie zgody: Używamy procedury zarządzania zgodą na pliki cookie, w ramach której można uzyskać zgody użytkowników na używanie plików cookie, a także przetwarzania i dostawców wymienionych w ramach procedury zarządzania zgodą na pliki cookie oraz mogą być zarządzane i odwoływane przez użytkowników. Przy tym oświadczenie o zgodzie jest przechowywane, aby nie trzeba było powtarzać jego zapytania i móc udowodnić zgodę zgodnie z obowiązkiem prawnym. Przechowywanie może odbywać się po stronie serwera i/lub w pliku cookie (tzw. cookie opt-in, lub za pomocą porównywalnych technologii), aby móc przypisać zgodę użytkownikowi lub jego urządzeniu. Z zastrzeżeniem indywidualnych informacji o dostawcach usług zarządzania plikami cookie, obowiązują następujące wskazówki: Czas przechowywania zgody może wynosić do dwóch lat. Przy tym tworzony jest pseudonimowy identyfikator użytkownika i przechowywany z momentem wyrażenia zgody, informacjami o zakresie zgody (np. które kategorie plików cookie i/lub dostawcy usług) oraz przeglądarką, systemem i używanym urządzeniem końcowym.
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których to dotyczy: Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
Wykorzystanie Borlabs Cookie
Nasza strona internetowa wykorzystuje technologię zgody Cookie Yes, aby uzyskać Państwa zgodę na przechowywanie określonych plików cookie w Państwa przeglądarce lub na używanie określonych technologii i udokumentować to zgodnie z przepisami o ochronie danych.
Gdy wchodzą Państwo na naszą stronę internetową, w Państwa przeglądarce przechowywany jest plik cookie Cookie Yes, w którym przechowywane są udzielone przez Państwa zgody lub odwołanie tych zgód. Te dane nie są przekazywane dostawcy Cookie Yes.
Zebrane dane są przechowywane do momentu, gdy zwrócą się Państwo do nas o ich usunięcie lub usuną sami plik cookie Cookie Yes, lub gdy cel przechowywania danych przestanie istnieć. Obowiązkowe ustawowe okresy przechowywania pozostają nienaruszone. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych przez Cookie Yes znajdą Państwo pod adresem https://www.cookieyes.com/.
Używanie technologii zgody Cookie Yes odbywa się w celu uzyskania prawnie wymaganych zgód na używanie plików cookie.
Usługi biznesowe
Przetwarzamy dane naszych partnerów umownych i biznesowych, np. klientów i osób zainteresowanych (łącznie nazywanych „partnerami umownymi") w ramach stosunków umownych i porównywalnych stosunków prawnych oraz związanych z nimi działań i w ramach komunikacji z partnerami umownymi (lub przedumownej), np. w celu odpowiadania na zapytania.
Te dane przetwarzamy w celu wypełnienia naszych zobowiązań umownych, zabezpieczenia naszych praw i do celów zadań administracyjnych związanych z tymi informacjami oraz organizacji przedsiębiorstwa. Dane partnerów umownych przekazujemy stronom trzecim tylko w zakresie, w jakim jest to wymagane do wyżej wymienionych celów lub do wypełnienia obowiązków prawnych lub za zgodą osób, których dane dotyczą (np. uczestnikom usług telekomunikacyjnych, transportowych i innych usług pomocniczych oraz podwykonawcom, bankom, doradcom podatkowym i prawnym, dostawcom usług płatniczych lub organom podatkowym). O dalszych formach przetwarzania, np. do celów marketingowych, partnerzy umowni są informowani w ramach tej polityki prywatności.
Jakie dane są wymagane do wyżej wymienionych celów, informujemy partnerów umownych przed lub w ramach zbierania danych, np. w formularzach online, poprzez specjalne oznaczenia (np. kolory) lub symbole (np. gwiazdki itp.), lub osobiście.
Usuwamy dane po upływie ustawowych gwarancji i porównywalnych obowiązków, tj. zasadniczo po upływie 4 lat, chyba że dane są przechowywane na koncie klienta, np. tak długo, jak muszą być przechowywane z przyczyn prawnych archiwizacji (np. do celów podatkowych zwykle 10 lat). Dane, które zostały nam ujawnione w ramach zlecenia przez partnera umownego, usuwamy zgodnie z wytycznymi zlecenia, zasadniczo po zakończeniu zlecenia.
O ile używamy stron trzecich lub platform do świadczenia naszych usług, w stosunku między użytkownikami a dostawcami obowiązują warunki biznesowe i uwagi dotyczące ochrony danych odpowiednich stron trzecich lub platform.
Udostępnianie oferty online i hosting
Aby móc bezpiecznie i efektywnie udostępniać naszą ofertę online, korzystamy z usług jednego lub kilku dostawców hostingu, z których serwerów (lub zarządzanych przez nich serwerów) można pobrać ofertę online. Do tych celów możemy korzystać z usług infrastrukturalnych i platformowych, mocy obliczeniowej, przestrzeni dyskowej i usług bazodanowych oraz usług bezpieczeństwa i technicznej konserwacji.
Do danych przetwarzanych w ramach udostępniania oferty hostingowej mogą należeć wszystkie informacje dotyczące użytkowników naszej oferty online, które powstają w ramach korzystania i komunikacji. Należą do nich regularnie adres IP, który jest niezbędny do dostarczania treści ofert online do przeglądarek, oraz wszystkie dane wprowadzane w ramach naszej oferty online lub ze stron internetowych.
Zbieranie danych dostępu i plików logów
My sami (lub nasz dostawca hostingu) zbieramy dane o każdym dostępie do serwera (tzw. pliki logów serwera). Do plików logów serwera mogą należeć adres i nazwa pobranych stron internetowych i plików, data i czas pobrania, przesłane ilości danych, komunikat o pomyślnym pobraniu, rodzaj przeglądarki wraz z wersją, system operacyjny użytkownika, adres URL referrer (poprzednio odwiedzona strona) oraz zazwyczaj adresy IP i pytający dostawca.
Pliki logów serwera mogą być używane z jednej strony do celów bezpieczeństwa, np. aby uniknąć przeciążenia serwerów (szczególnie w przypadku nadużyć, tzw. ataków DDoS), a z drugiej strony, aby zapewnić wykorzystanie serwerów i ich stabilność.
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane treści (np. wpisy w formularzach online), dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których dane dotyczą: Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
Używane usługi i dostawcy usług:
OVH Cloud: Usługi w zakresie udostępniania infrastruktury informatycznej i powiązanych usług (np. przestrzeń dyskowa i/lub moc obliczeniowa); Dostawca usług: OVH GmbH, Dudweilerstraße 1, 66111 Saarbrücken, Niemcy; Strona internetowa: https://www.ovhcloud.com/de/; Polityka prywatności: https://www.ovh.de/support/agb/datenschutz-ovh.xml.
Kontakt
Przy kontakcie z nami (np. poprzez formularz kontaktowy, e-mail, telefon lub media społecznościowe) przetwarzane są dane osób zgłaszających zapytania, o ile jest to niezbędne do odpowiedzi na zapytania kontaktowe i ewentualne żądane działania.
Odpowiedź na zapytania kontaktowe w ramach stosunków umownych lub przedumownych następuje w celu wypełnienia naszych zobowiązań umownych lub odpowiedzi na zapytania (przed)umowne, a poza tym na podstawie prawnie uzasadnionych interesów w odpowiadaniu na zapytania.
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane podstawowe (np. imiona, adresy), dane kontaktowe (np. e-mail, numery telefonów), dane treści (np. wpisy w formularzach online).
- Osoby, których dane dotyczą: Partnerzy komunikacyjni.
- Cele przetwarzania: Zapytania kontaktowe i komunikacja.
HubSpot CRM
Na tej stronie internetowej używamy HubSpot CRM do kompleksowego zarządzania naszymi relacjami z klientami i optymalizacji naszych procesów biznesowych. Dostawca: HubSpot Inc., 25 First Street, Cambridge, MA 02141 USA (dalej HubSpot CRM).
Zakres funkcjonalności i przetwarzanie danych
HubSpot CRM umożliwia nam między innymi:
- Zarządzanie kontaktami z klientami: Systematyczne zarządzanie i organizowanie istniejących i potencjalnych klientów oraz kontaktów z klientami.
- Komunikacja wielokanałowa: Rejestrowanie, kategoryzowanie i analizowanie interakcji z klientami poprzez e-mail, media społecznościowe, telefon i inne kanały przez różne kanały.
- Zarządzanie leadami: Identyfikowanie, kwalifikowanie i prowadzenie potencjalnych klientów przez proces sprzedaży.
- Automatyzacja marketingu: Tworzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych i automatyczne wysyłanie.
- Analiza i raportowanie: Tworzenie szczegółowych analiz dotyczących zachowania klientów, cykli sprzedaży i wydajności marketingu.
- Śledzenie strony internetowej: Rejestrowanie i analizowanie zachowania użytkowników naszych kontaktów na naszej stronie internetowej w celu oferowania spersonalizowanych treści.
Przetwarzane dane
Dane osobowe przetwarzane przez HubSpot CRM mogą obejmować:
- Dane kontaktowe: Imię, adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy
- Dane firmowe: Nazwa firmy, stanowisko, branża
- Dane komunikacyjne: Historia e-maili, protokoły czatu, notatki z rozmów
- Zachowanie na stronie internetowej: Odwiedzone strony, czas przebywania, pobrane treści, aktywności formularzy
- Interakcje marketingowe: Otwarcia e-maili, kliknięcia, interakcje w mediach społecznościowych
- Dane sprzedażowe: Zapytania, oferty, szczegóły umów, historia zakupów
- Dane techniczne: Adres IP, informacje o przeglądarce, informacje o urządzeniu
Transfer danych i ochrona danych
Szczegóły znajdą Państwo w polityce prywatności HubSpot: https://legal.hubspot.com/de/privacy-policy.
Transfer danych do USA opiera się na standardowych klauzulach umownych Komisji UE. Szczegóły znajdą Państwo tutaj: https://www.hubspot.de/data-privacy/privacy-shield.
Firma posiada certyfikat zgodnie z „EU-US Data Privacy Framework" (DPF). DPF to porozumienie między Unią Europejską a USA, które ma zapewnić przestrzeganie europejskich standardów ochrony danych przy przetwarzaniu danych w USA. Każda firma certyfikowana zgodnie z DPF zobowiązuje się do przestrzegania tych standardów ochrony danych. Więcej informacji na ten temat można uzyskać od dostawcy pod następującym linkiem: https://www.dataprivacyframework.gov/participant/5812.
Przetwarzanie w zleceniu
Zawarliśmy umowę o przetwarzanie w zleceniu dotyczącą korzystania z wyżej wymienionej usługi. Jest to umowa wymagana przez prawo ochrony danych, która gwarantuje, że HubSpot przetwarza dane osobowe odwiedzających naszą stronę internetową tylko zgodnie z naszymi instrukcjami i zgodnie z RODO.
Usługi w chmurze
Korzystamy z dostępnych przez Internet i wykonywanych na serwerach ich dostawców usług oprogramowania (tzw. „usługi w chmurze", nazywane także „Software as a Service") do następujących celów: przechowywanie i zarządzanie dokumentami, zarządzanie kalendarzem, wysyłanie e-maili, arkusze kalkulacyjne i prezentacje, wymiana dokumentów, treści i informacji z określonymi odbiorcami lub publikowanie stron internetowych, formularzy lub innych treści i informacji oraz czaty i uczestnictwo w konferencjach audio i wideo.
W tym zakresie dane osobowe mogą być przetwarzane i przechowywane na serwerach dostawców, o ile są one częścią procesów komunikacyjnych z nami lub są przez nas przetwarzane w inny sposób, jak przedstawiono w tej polityce prywatności. Do tych danych mogą należeć w szczególności dane podstawowe i kontaktowe użytkowników, dane dotyczące procesów, umów, innych procesów i ich treści. Dostawcy usług w chmurze przetwarzają również dane użytkowania i metadane, które są przez nich wykorzystywane do celów bezpieczeństwa i optymalizacji usług.
O ile za pomocą usług w chmurze udostępniamy innym użytkownikom lub publicznie dostępnym stronom internetowym formularze lub inne dokumenty i treści, dostawcy mogą przechowywać pliki cookie na urządzeniach użytkowników do celów analizy internetowej lub aby zapamiętać ustawienia użytkowników (np. w przypadku sterowania mediami).
Uwagi dotyczące podstaw prawnych: Jeśli prosimy o zgodę na korzystanie z usług w chmurze, podstawą prawną przetwarzania jest zgoda. Ponadto ich używanie może być częścią naszych usług (przed)umownych, o ile używanie usług w chmurze zostało uzgodnione w tym zakresie. W przeciwnym razie dane użytkowników są przetwarzane na podstawie naszych uzasadnionych interesów (tj. zainteresowania efektywnymi i bezpiecznymi procesami administracyjnymi i współpracy).
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane podstawowe (np. imiona, adresy), dane kontaktowe (np. e-mail, numery telefonów), dane treści (np. wpisy w formularzach online), dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których dane dotyczą: Klienci, osoby zainteresowane, partnerzy komunikacyjni.
- Cele przetwarzania: Procedury biurowe i organizacyjne.
Używane usługi i dostawcy usług:
Usługi Microsoft Cloud: Usługi przechowywania w chmurze; Dostawca usług: Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052-6399 USA; Strona internetowa: https://microsoft.com/de-de; Polityka prywatności: https://privacy.microsoft.com/de-de/privacystatement, Wskazówki bezpieczeństwa: https://www.microsoft.com/de-de/trustcenter.
Analiza internetowa, monitoring i optymalizacja
Analiza internetowa (nazywana także „pomiarem zasięgu") służy ocenie strumieni odwiedzających naszą ofertę online i może obejmować zachowanie, zainteresowania lub informacje demograficzne o odwiedzających, takie jak wiek lub płeć, jako pseudonimowe wartości. Za pomocą analizy zasięgu możemy np. rozpoznać, o której porze nasza oferta online lub jej funkcje lub treści są najczęściej używane lub zachęcają do ponownego użycia. Podobnie możemy prześledzić, które obszary wymagają optymalizacji.
Oprócz analizy internetowej możemy również używać procedur testowych, aby np. testować i optymalizować różne wersje naszej oferty online lub jej składników.
Do tych celów mogą być tworzone tzw. profile użytkowników i przechowywane w pliku (tzw. „cookie") lub używane podobne procedury o tym samym celu. Do tych informacji mogą należeć np. oglądane treści, odwiedzone strony internetowe i używane tam elementy oraz informacje techniczne, takie jak używana przeglądarka, używany system komputerowy oraz informacje o czasach użytkowania. Jeśli użytkownicy wyrazili zgodę na zbieranie ich danych lokalizacyjnych, mogą one również być przetwarzane w zależności od dostawcy.
Przechowywane są również adresy IP użytkowników. Jednak używamy procedury maskowania IP (tj. pseudonimizacji poprzez skrócenie adresu IP) w celu ochrony użytkowników. Ogólnie w ramach analizy internetowej, testów A/B i optymalizacji nie są przechowywane żadne jasne dane użytkowników (takie jak adresy e-mail lub imiona), ale pseudonimy. Oznacza to, że ani my, ani dostawcy używanego oprogramowania nie znamy rzeczywistej tożsamości użytkowników, ale tylko informacje przechowywane w ich profilach do celów odpowiednich procedur.
Uwagi dotyczące podstaw prawnych: Jeśli prosimy użytkowników o zgodę na korzystanie z dostawców zewnętrznych, podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda. W przeciwnym razie dane użytkowników są przetwarzane na podstawie naszych uzasadnionych interesów (tj. zainteresowania efektywnymi, ekonomicznymi i przyjaznymi dla odbiorcy usługami). W tym kontekście chcemy również zwrócić Państwa uwagę na informacje dotyczące używania plików cookie w tej polityce prywatności.
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których dane dotyczą: Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
- Cele przetwarzania: Pomiar zasięgu (np. statystyki dostępu, rozpoznawanie powracających odwiedzających), śledzenie (np. profilowanie oparte na zainteresowaniach/zachowaniu, używanie plików cookie), pomiar konwersji (pomiar skuteczności działań marketingowych), profilowanie (tworzenie profili użytkowników).
- Środki bezpieczeństwa: Maskowanie IP (pseudonimizacja adresu IP).
Używane usługi i dostawcy usług:
- Google Analytics: Pomiar zasięgu i analiza internetowa; Dostawca usług: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, spółka macierzysta: Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Strona internetowa: https://marketingplatform.google.com/intl/de/about/analytics/; Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy.
- Google Tag Manager: Google Tag Manager to rozwiązanie, za pomocą którego zarządzamy tzw. tagami stron internetowych poprzez interfejs i w ten sposób możemy integrować inne usługi w naszą ofertę online (w tym celu odwołujemy się do dalszych informacji w tej polityce prywatności). Sam Tag Manager (który implementuje tagi) nie tworzy więc np. jeszcze profili użytkowników ani nie przechowuje plików cookie. Google dowiaduje się tylko adresu IP użytkownika, co jest niezbędne do uruchomienia Google Tag Manager. Dostawca usług: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, spółka macierzysta: Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Strona internetowa: https://marketingplatform.google.com; Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy.
Marketing online
Przetwarzamy dane osobowe do celów marketingu online, pod co może podpadać w szczególności marketing powierzchni reklamowych lub wyświetlanie reklamowych i innych treści (łącznie nazywanych „treściami") na podstawie potencjalnych zainteresowań użytkowników oraz pomiar ich skuteczności.
Do tych celów tworzone są tzw. profile użytkowników i przechowywane w pliku (tzw. „cookie") lub używane podobne procedury, za pomocą których przechowywane są informacje o użytkowniku istotne dla wyświetlania wyżej wymienionych treści. Do tych informacji mogą należeć np. oglądane treści, odwiedzone strony internetowe, używane sieci online, ale także partnerzy komunikacyjni i informacje techniczne, takie jak używana przeglądarka, używany system komputerowy oraz informacje o czasach użytkowania. Jeśli użytkownicy wyrazili zgodę na zbieranie ich danych lokalizacyjnych, mogą one również być przetwarzane.
Przechowywane są również adresy IP użytkowników. Jednak używamy dostępnych procedur maskowania IP (tj. pseudonimizacji poprzez skrócenie adresu IP) w celu ochrony użytkowników. Ogólnie w ramach procedur marketingu online nie są przechowywane żadne jasne dane użytkowników (takie jak adresy e-mail lub imiona), ale pseudonimy. Oznacza to, że ani my, ani dostawcy procedur marketingu online nie znamy rzeczywistej tożsamości użytkowników, ale tylko informacje przechowywane w ich profilach.
Informacje w profilach są zwykle przechowywane w plikach cookie lub za pomocą podobnych procedur. Te pliki cookie mogą być później ogólnie również na innych stronach internetowych, które używają tej samej procedury marketingu online, odczytywane i analizowane do celów wyświetlania treści, a także uzupełniane dalszymi danymi i przechowywane na serwerze dostawcy procedury marketingu online.
Wyjątkowo jasne dane mogą być przypisane do profili. Tak jest w przypadku, gdy użytkownicy są np. członkami sieci społecznościowej, której procedury marketingu online używamy, a sieć łączy profile użytkowników z wyżej wymienionymi informacjami. Prosimy o uwzględnienie, że użytkownicy mogą zawierać z dostawcami dodatkowe umowy, np. poprzez zgodę w ramach rejestracji.
Otrzymujemy zasadniczo tylko dostęp do zbiorczych informacji o sukcesie naszych reklam. Jednak w ramach tzw. pomiarów konwersji możemy sprawdzić, które z naszych procedur marketingu online doprowadziły do tzw. konwersji, tj. np. do zawarcia umowy z nami. Pomiar konwersji używany jest wyłącznie do analizy sukcesu naszych działań marketingowych.
Dopóki nie zaznaczono inaczej, prosimy o założenie, że używane pliki cookie są przechowywane przez okres dwóch lat.
Uwagi dotyczące podstaw prawnych: Jeśli prosimy użytkowników o zgodę na korzystanie z dostawców zewnętrznych, podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda. W przeciwnym razie dane użytkowników są przetwarzane na podstawie naszych uzasadnionych interesów (tj. zainteresowania efektywnymi, ekonomicznymi i przyjaznymi dla odbiorcy usługami). W tym kontekście chcemy również zwrócić Państwa uwagę na informacje dotyczące używania plików cookie w tej polityce prywatności.
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których dane dotyczą: Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online), osoby zainteresowane.
- Cele przetwarzania: Śledzenie (np. profilowanie oparte na zainteresowaniach/zachowaniu, używanie plików cookie), remarketing, pomiar konwersji (pomiar skuteczności działań marketingowych), marketing oparty na zainteresowaniach i zachowaniu, profilowanie (tworzenie profili użytkowników), pomiar zasięgu (np. statystyki dostępu, rozpoznawanie powracających odwiedzających).
- Środki bezpieczeństwa: Maskowanie IP (pseudonimizacja adresu IP).
- Podstawy prawne: Zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), Prawnie uzasadnione interesy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Możliwość sprzeciwu (Opt-Out): Odwołujemy się do uwag dotyczących ochrony danych odpowiednich dostawców i podanych dla dostawców możliwości sprzeciwu (tzw. „Opt-Out"). Jeśli nie podano wyraźnej możliwości opt-out, istnieje z jednej strony możliwość wyłączenia plików cookie w ustawieniach przeglądarki. Może to jednak ograniczyć funkcje naszej oferty online. Dlatego zalecamy dodatkowo następujące możliwości opt-out, które są oferowane zbiorczo dla odpowiednich obszarów: a) Europa: https://www.youronlinechoices.eu. b) Kanada: https://www.youradchoices.ca/choices. c) USA: https://www.aboutads.info/choices. d) Ponadnarodowo: https://optout.aboutads.info.
Używane usługi i dostawcy usług:
Google Tag Manager: Google Tag Manager to rozwiązanie, za pomocą którego zarządzamy tzw. tagami stron internetowych poprzez interfejs i w ten sposób możemy integrować inne usługi w naszą ofertę online (w tym celu odwołujemy się do dalszych informacji w tej polityce prywatności). Sam Tag Manager (który implementuje tagi) nie tworzy więc np. jeszcze profili użytkowników ani nie przechowuje plików cookie. Google dowiaduje się tylko adresu IP użytkownika, co jest niezbędne do uruchomienia Google Tag Manager. Dostawca usług: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, spółka macierzysta: Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Strona internetowa: https://marketingplatform.google.com; Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy.
Google Analytics: Marketing online i analiza internetowa; Dostawca usług: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, spółka macierzysta: Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Strona internetowa: https://marketingplatform.google.com/intl/de/about/analytics/; Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy; Możliwość sprzeciwu (Opt-Out): Wtyczka Opt-Out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de, Ustawienia wyświetlania reklam: https://adssettings.google.com/authenticated.
Platformy oceniające
Uczestniczymy w procedurach oceny, aby ewaluować, optymalizować i promować nasze usługi. Gdy użytkownicy oceniają nas poprzez uczestniczące platformy oceniające lub procedury lub w inny sposób przekazują opinie, obowiązują dodatkowo ogólne warunki biznesowe lub użytkowania i uwagi dotyczące ochrony danych dostawców. Zwykle ocena wymaga również rejestracji u odpowiednich dostawców.
Aby zapewnić, że oceniające osoby rzeczywiście skorzystały z naszych usług, przekazujemy za zgodą klientów niezbędne do tego dane dotyczące klienta i usługi, z której skorzystał, do odpowiedniej platformy oceniającej (w tym imię, adres e-mail i numer zamówienia lub numer artykułu). Te dane są używane wyłącznie do weryfikacji autentyczności użytkownika.
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane umowne (np. przedmiot umowy, czas trwania, kategoria klienta), dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których dane dotyczą: Klienci, użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
- Cele przetwarzania: Opinie (np. zbieranie opinii za pomocą formularza online).
Obecność w sieciach społecznościowych (Social Media)
Prowadzimy obecność online w sieciach społecznościowych i przetwarzamy w tym zakresie dane użytkowników, aby komunikować się z aktywnymi tam użytkownikami lub oferować informacje o nas.
Zwracamy uwagę, że przy tym dane użytkowników mogą być przetwarzane poza obszarem Unii Europejskiej. Może to powodować ryzyko dla użytkowników, ponieważ np. egzekwowanie praw użytkowników mogłoby być utrudnione.
Ponadto dane użytkowników w sieciach społecznościowych są zwykle przetwarzane do celów badań rynkowych i reklamowych. Tak mogą być np. na podstawie zachowania użytkowania i wynikających z tego zainteresowań użytkowników tworzone profile użytkowania. Profile użytkowania mogą z kolei być używane do np. umieszczania reklam wewnątrz i na zewnątrz sieci, które przypuszczalnie odpowiadają zainteresowaniom użytkowników. Do tych celów są zwykle przechowywane pliki cookie na komputerach użytkowników, w których przechowywane jest zachowanie użytkowania i zainteresowania użytkowników. Ponadto w profilach użytkowania mogą być również przechowywane dane niezależnie od urządzeń używanych przez użytkowników (szczególnie, gdy użytkownicy są członkami odpowiednich platform i są w nie zalogowani).
Dla szczegółowego przedstawienia odpowiednich form przetwarzania i możliwości sprzeciwu (Opt-Out) odwołujemy się do polityk prywatności i informacji operatorów odpowiednich sieci.
Również w przypadku zapytań informacyjnych i dochodzenia praw osób, których dane dotyczą, zwracamy uwagę, że mogą one być najskuteczniej dochowane u dostawców. Tylko dostawcy mają odpowiednio dostęp do danych użytkowników i mogą bezpośrednio podejmować odpowiednie działania i udzielać informacji. Jeśli mimo to potrzebują Państwo pomocy, mogą się Państwo do nas zwrócić.
Jesteśmy wspólnie z Facebook Ireland Ltd. odpowiedzialni za zbieranie (ale nie dalsze przetwarzanie) danych odwiedzających naszą stronę Facebook (tzw. „Fanpage"). Do tych danych należą informacje o rodzajach treści, które użytkownicy oglądają lub z którymi wchodzą w interakcję, lub działania przez nich podejmowane (patrz pod „Rzeczy robione i dostarczane przez ciebie i innych" w Polityce Danych Facebook: https://www.facebook.com/policy), oraz informacje o urządzeniach używanych przez użytkowników (np. adresy IP, system operacyjny, typ przeglądarki, ustawienia językowe, dane cookie; patrz pod „Informacje o urządzeniu" w Polityce Danych Facebook: https://www.facebook.com/policy).
Jak wyjaśniono w Polityce Danych Facebook pod „Jak używamy tych informacji?", Facebook zbiera i używa informacje również do dostarczania usług analitycznych, tzw. „Page Insights", dla operatorów stron, aby otrzymali wgląd w to, jak ludzie wchodzą w interakcję z ich stronami i związanymi z nimi treściami. Zawarliśmy z Facebook specjalną umowę („Informacje o Page Insights", https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum), w której w szczególności jest uregulowane, jakie środki bezpieczeństwa musi przestrzegać Facebook i w której Facebook zobowiązał się do wypełniania praw osób, których dane dotyczą (tj. użytkownicy mogą np. kierować zapytania informacyjne lub żądania usunięcia bezpośrednio do Facebook). Prawa użytkowników (szczególnie do informacji, usunięcia, sprzeciwu i skargi do właściwego organu nadzorczego) nie są ograniczone przez umowy z Facebook. Dalsze wskazówki znajdą Państwo w „Informacjach o Page Insights" (https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data).
- Przetwarzane rodzaje danych: Dane kontaktowe (np. e-mail, numery telefonów), dane treści (np. wpisy w formularzach online), dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treścią, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniach, adresy IP).
- Osoby, których dane dotyczą: Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
- Cele przetwarzania: Zapytania kontaktowe i komunikacja, opinie (np. zbieranie opinii za pomocą formularza online), marketing.
- Podstawy prawne: Prawnie uzasadnione interesy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wykorzystywane usługi i dostawcy usług:
- Instagram: Sieć społeczna; Dostawca usług: Instagram Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA, 94025, USA, Spółka macierzysta: Facebook, 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA; Strona internetowa: https://www.instagram.com; Polityka prywatności: https://instagram.com/about/legal/privacy.
- Facebook: Sieć społeczna; Dostawca usług: Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia, Spółka macierzysta: Facebook, 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA; Strona internetowa: https://www.facebook.com; Polityka prywatności: https://www.facebook.com/about/privacy; Możliwość sprzeciwu (Opt-Out): Ustawienia reklam: https://www.facebook.com/settings?tab=ads.
- LinkedIn: Sieć społeczna; Dostawca usług: LinkedIn Ireland Unlimited Company, Wilton Place, Dublin 2, Irlandia; Strona internetowa: https://www.linkedin.com; Polityka prywatności: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy; Możliwość sprzeciwu (Opt-Out): https://www.linkedin.com/psettings/guest-controls/retargeting-opt-out.
Wtyczki i osadzone funkcje oraz treści
W naszą ofertę online włączamy elementy funkcjonalne i treści, które są pobierane z serwerów ich odpowiednich dostawców (dalej nazywanych "dostawcami zewnętrznymi"). Mogą to być na przykład grafiki, filmy lub mapy miasta (dalej jednolicie nazywane "treściami").
Osadzanie zawsze wymaga, aby dostawcy zewnętrzni tych treści przetwarzali adres IP użytkowników, ponieważ bez adresu IP nie mogliby wysłać treści do ich przeglądarki. Adres IP jest zatem wymagany do wyświetlania tych treści lub funkcji. Staramy się używać tylko takich treści, których odpowiedni dostawcy używają adresu IP wyłącznie do dostarczania treści. Dostawcy zewnętrzni mogą również używać tzw. pixel tags (niewidoczne grafiki, nazywane również "web beacons") do celów statystycznych lub marketingowych. Za pomocą "pixel tags" można analizować informacje, takie jak ruch odwiedzających na stronach tej witryny. Pseudonimowe informacje mogą być również przechowywane w plikach cookie na urządzeniu użytkowników i zawierać między innymi informacje techniczne o przeglądarce i systemie operacyjnym, o stronach odsyłających, czasie wizyty oraz inne dane dotyczące korzystania z naszej oferty online, a także być połączone z takimi informacjami z innych źródeł.
Uwagi dotyczące podstaw prawnych: Jeśli prosimy użytkowników o zgodę na użycie dostawców zewnętrznych, podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda. W przeciwnym razie dane użytkowników są przetwarzane na podstawie naszych uzasadnionych interesów (tj. zainteresowania wydajnymi, ekonomicznymi i przyjaznymi dla odbiorcy usługami). W tym kontekście chcielibyśmy również zwrócić uwagę na informacje dotyczące użycia plików cookie w tej polityce prywatności.
- Rodzaje przetwarzanych danych: Dane użytkowania (np. odwiedzone strony internetowe, zainteresowanie treściami, czasy dostępu), dane meta/komunikacyjne (np. informacje o urządzeniu, adresy IP).
- Osoby, których dotyczy: Użytkownicy (np. odwiedzający strony internetowe, użytkownicy usług online).
- Cele przetwarzania: Zapewnienie naszej oferty online i przyjazności dla użytkownika, świadczenie usług umownych i obsługa klienta.
Wykorzystywane usługi i dostawcy usług:
Google Fonts: Włączamy czcionki ("Google Fonts") dostawcy Google, przy czym dane użytkowników są używane wyłącznie w celu wyświetlania czcionek w przeglądarce użytkowników. Włączenie następuje na podstawie naszych uzasadnionych interesów w technicznie bezpiecznym, bezobsługowym i wydajnym użyciu czcionek, ich jednolitym wyświetlaniu oraz z uwzględnieniem możliwych ograniczeń licencyjnych dla ich włączenia. Dostawca usług: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, Spółka macierzysta: Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Strona internetowa: https://fonts.google.com/; Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy. Google Maps: Włączamy mapy usługi "Google Maps" dostawcy Google. Do przetwarzanych danych mogą należeć w szczególności adresy IP i dane lokalizacyjne użytkowników, które jednak nie są zbierane bez ich zgody (zwykle w ramach ustawień ich urządzeń mobilnych); Dostawca usług: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, Spółka macierzysta: Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Strona internetowa: https://cloud.google.com/maps-platform; Polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy; Możliwość sprzeciwu (Opt-Out): Wtyczka Opt-Out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de, Ustawienia wyświetlania reklam: https://adssettings.google.com/authenticated.
Usuwanie danych
Przetwarzane przez nas dane są usuwane zgodnie z przepisami prawnymi, gdy tylko ich zgody na przetwarzanie zostaną wycofane lub inne zezwolenia wygasną (np. gdy cel przetwarzania tych danych przestanie istnieć lub nie są one potrzebne do tego celu).
Zmiana i aktualizacja polityki prywatności
Prosimy o regularne informowanie się o treści naszej polityki prywatności. Dostosowujemy politykę prywatności, gdy tylko zmiany w prowadzonym przez nas przetwarzaniu danych tego wymagają. Poinformujemy Państwa, gdy tylko zmiany będą wymagały działania z Państwa strony (np. zgody) lub innego indywidualnego powiadomienia.
Jeśli w tej polityce prywatności podajemy adresy i informacje kontaktowe firm i organizacji, prosimy o uwagę, że adresy mogą się zmieniać w czasie i prosimy o sprawdzenie danych przed nawiązaniem kontaktu.
Prawa osób, których dane dotyczą
Jako osoby, których dane dotyczą, przysługują Państwu różne prawa zgodnie z RODO:
- Prawo sprzeciwu: Mają Państwo prawo w każdej chwili, z powodów wynikających z Państwa szczególnej sytuacji, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych, które odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO; dotyczy to również profilowania opartego na tych przepisach. Jeżeli dotyczące Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, mają Państwo prawo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych w celu takiej reklamy; dotyczy to również profilowania, o ile jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- Prawo do cofnięcia zgody: Mają Państwo prawo do cofnięcia udzielonej zgody w każdej chwili.
- Prawo dostępu: Mają Państwo prawo żądać potwierdzenia, czy odpowiednie dane są przetwarzane oraz dostępu do tych danych, a także dalszych informacji i kopii danych zgodnie z przepisami prawnymi.
- Prawo do poprawienia: Mają Państwo zgodnie z przepisami prawnymi prawo żądać uzupełnienia dotyczących Państwa danych lub poprawienia dotyczących Państwa nieprawidłowych danych.
- Prawo do usunięcia i ograniczenia przetwarzania: Mają Państwo zgodnie z przepisami prawnymi prawo żądać, aby dotyczące Państwa dane zostały niezwłocznie usunięte, lub alternatywnie zgodnie z przepisami prawnymi żądać ograniczenia przetwarzania danych.
- Prawo do przenoszenia danych: Mają Państwo prawo otrzymać dotyczące Państwa dane, które nam przekazali, zgodnie z przepisami prawnymi w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i czytelnym maszynowo formacie lub żądać ich przekazania innemu administratorowi.
- Skarga do organu nadzorczego: Zgodnie z przepisami prawnymi i bez uszczerbku dla innych środków odwoławczych administracyjnych lub sądowych, mają Państwo również prawo złożenia skargi do organu nadzorczego ochrony danych, w szczególności organu nadzorczego w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, organu nadzorczego swojego miejsca pracy lub miejsca domniemanego naruszenia, jeśli uważają, że przetwarzanie dotyczących Państwa danych osobowych narusza RODO.
Definicje pojęć
W tej sekcji otrzymają Państwo przegląd terminologii używanej w tej polityce prywatności. Wiele pojęć pochodzi z prawa i jest zdefiniowanych głównie w art. 4 RODO. Definicje prawne są wiążące. Poniższe wyjaśnienia mają natomiast przede wszystkim służyć zrozumieniu. Pojęcia są posortowane alfabetycznie.
- Maskowanie IP: Jako "maskowanie IP" określa się metodę, w której ostatni oktet, tj. ostatnie dwie cyfry adresu IP, są usuwane, tak aby adres IP nie mógł już służyć jednoznacznej identyfikacji osoby. Dlatego maskowanie IP jest środkiem pseudonimizacji procesów przetwarzania, szczególnie w marketingu online.
- Dane osobowe: "Dane osobowe" to wszystkie informacje odnoszące się do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej (dalej "osoba, której dane dotyczą"); za możliwą do zidentyfikowania uważa się osobę fizyczną, którą można zidentyfikować bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności poprzez przypisanie do identyfikatora takiego jak imię, numer identyfikacyjny, dane lokalizacyjne, identyfikator online (np. cookie) lub do jednej lub kilku szczególnych cech wyrażających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość tej osoby fizycznej.
- Profile z informacjami o użytkownikach: Przetwarzanie "profili z informacjami o użytkownikach", lub krótko "profili", obejmuje każdy rodzaj automatycznego przetwarzania danych osobowych, które polega na tym, że te dane osobowe są używane do analizy, oceny lub przewidywania określonych osobistych aspektów odnoszących się do osoby fizycznej (w zależności od rodzaju profilowania mogą to być różne informacje dotyczące demografii, zachowania i zainteresowań, takie jak interakcja ze stronami internetowymi i ich treściami itp.) (np. zainteresowania określonymi treściami lub produktami, zachowanie kliknięć na stronie internetowej lub miejsce pobytu). Do celów profilowania często używa się plików cookie i web beacons.
- Pomiar zasięgu: Pomiar zasięgu (nazywany również web analytics) służy ocenie strumieni odwiedzających ofertę online i może obejmować zachowanie lub zainteresowania odwiedzających określonymi informacjami, takimi jak treści stron internetowych. Za pomocą analizy zasięgu właściciele stron mogą np. rozpoznać, o jakiej porze odwiedzający odwiedzają ich stronę internetową i jakimi treściami się interesują. Dzięki temu mogą np. lepiej dostosować treści strony do potrzeb swoich odwiedzających. Do celów analizy zasięgu często używa się pseudonimowych plików cookie i web beacons, aby rozpoznać powracających odwiedzających i tym samym uzyskać dokładniejsze analizy korzystania z oferty online.
- Administrator: Jako "administrator" określa się osobę fizyczną lub prawną, organ, instytucję lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi decyduje o celach i środkach przetwarzania danych osobowych.
- Przetwarzanie: "Przetwarzanie" to każda operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych z pomocą lub bez pomocy zautomatyzowanych procesów. Pojęcie jest szerokie i obejmuje praktycznie każde obchodzenie się z danymi, czy to zbieranie, ocenianie, przechowywanie, przekazywanie czy usuwanie.